ویژه برنامه های شبكه آموزش برای روز 'كودك و رسانه' تشریح شد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، 'اسرافیل علمداری' روز دوشنبه در نشست خبری عوامل برنامه ساز شبكه آموزش به تشریح برنامه های این شبكه در روز 'كودك و رسانه' پرداخت و افزود: تصمیم نداریم از كودكان فقط به عنوان دكور و پركننده صحنه استفاده كنیم، بلكه برنامه های خود را با نگاه تخصصی به كودكان و مسایل آنها معطوف خواهیم كرد.

مدیر طرح و برنامه شبكه آموزش ادامه داد: در كنار شبكه های دو و پنج كه به پخش برنامه های ویژه برای كودكان اختصاص دارند، شبكه آموزش نیز برنامه های مناسبتی برای این گروه سنی درنظر گرفته است كه از عصر پنجشنبه 18 اسفند ماه آغاز می شود.

وی افزود: در واقع همه برنامه های تامینی این شبكه روز جمعه 19 اسفند ماه، سمت و سوی كودكانه خواهد گرفت، حتی بخش خبری 77 ثانیه نیز به اخبار دنیای كودكان اختصاص خواهد یافت. البته این شبكه با پخش قصه های كودكانه در برنامه 'رادیو هفت' در روز پنجشنبه 18 اسفند ماه به پیشواز جشن 'كودك و رسانه' می رود.

علمداری یادآور شد: ساعت 8 صبح روز 19 اسفند ماه، برنامه 'كیمیا' روی آنتن این شبكه خواهد رفت كه به بررسی حقوق كودكان نسبت به والدین و والدین نسبت به كودكان خواهد پرداخت. ضمن آنكه پنج ساعت برنامه زنده 'گل آموز' و مشاعره كودكان، از دیگر برنامه های شبكه آموزش در روز 'كودك و رسانه' است.

وی اضافه كرد: 'مشق عشق' برنامه ای است كه به روابط و مناسبات عاطفی انسان ها می پردازد و در ویژه برنامه خود مباحث جدی روانشناسی كودك را مطرح می كند. در جنگ تلویزیونی 'هفته نامه' به تهیه كنندگی امیر قمیشی كه روزهای جمعه روی آنتن می رود نیز در این روز به طنز كودكان از گذشته تا امروز خواهد پرداخت.

برنامه 'گام هفت' به تهیه كنندگی 'حشمت كلهر' كه با حضور متخصصان و كارشناسان حوزه شعر و موسیقی، علاقه مندان را در جریان اخبار و فعالیت‌های موسیقی قرار می‌‌داد، همزمان با روز 'كودك و رسانه' به بررسی جایگاه موسیقی كودك، انواع و نمونه های آن می پردازد.

علمداری همچنین به سایر برنامه های این شبكه اشاره كرد و افزود: برنامه ای با عنوان 'ناگفته های آقای خوشبخت' در 90 قسمت 20 دقیقه ای به تهیه كنندگی داریوش ربیعی در حال ضبط است كه در سال 91 به روی آنتن این شبكه می رود. در سال آینده، ویژه برنامه خانواده محوری با قصه ها و داستان هایی برای تمام اعضای خانواده خواهیم داشت كه به صورت غیرمستقیم نكاتی را به مخاطبان آموزش می دهد.

وی با بیان آنكه بدنبال برنامه های تامینی خارجی با رویكرد علمی و آموزشی برای سال 91 هستیم، گفت: درصورت فراهم شدن بودجه، برنامه 'مكتبخانه غیرانتفاعی' در سال آتی با تغییراتی روی آنتن خواهد رفت.

قائم مقام شبكه نمایش از ادامه یافتن پخش برنامه 'رادیو هفت'در سال 91 خبر داد و افزود: این برنامه پرمخاطب تلاش می كند با تغییراتی همچنان در اوج بماند.

فراهنگ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: